Rotaļa “Balodītis” 

Skolotājs piedāvā bērniem noklausīties un iemācīties dziesmu, lai dziedot ietu rotaļā. Pārrunā atsevišķu vārdu nozīmi, darbības, to secību. Bērns klausās, dzied līdzi, ar kustībām attēlo tekstā minētās darbības, patstāvīgi atkārto tās. Rotaļas dalībnieki (pāra skaits) sastājas aplī. Vadītājs nostājas apļa vidū. Panta pirmo daļu dzied rotaļas vadītājs, pārējie atbild, atveidojot attiecīgo darbību. 

Parād’, mazais balodīti, Kā sēj magonītes? Tā sēj magonītes. Vēcina rokas, it kā sējot. 

Parād’, mazais balodīti, Kā aug magonītes? Tā aug magonītes. Mazliet pietupstas un pieceļas. 

Parād’, mazais balodīti, Kā plaukst magonītes? Tā plaukst magonītes. Sit plaukstas. 

Parād’, mazais balodīti, Kā zied magonītes? Tā zied magonītes. Ceļ pār galvu rokas ar izplestiem pirkstiem. 

Parād’, mazais balodīti, Kā vīst magonītes? Tā vīst magonītes. Lēni liec galvu uz vienu un otru pusi, dzied lēnāk. 

Parād’, mazais balodīti, Kā plūc magonītes? Tā plūc magonītes. Ātri saķeras pāros un lokās, it kā viens otru lauzot

Kurš paliek bez pārinieka, tas kļūst par vadītāju. Variants. Citas dziesmas un rotaļas dialoga formā, piemēram, “Mek, mek, āzīti, kur liki bārdiņu?”, “Kur tad tu nu biji, āzīti manu?”, “Čī, čī, zīlīte!”.



Pēdējās izmaiņas: piektdiena, 2021. gada 9. jūlijs, 13:07