Idejas bērna darbībai
Stāstījums par attēlu
Vēro dažādus attēlus. Izvēlas vienu attēlu, stāsta par tajā redzamo (nosauc objektus un personāžus, apraksta to izskatu un darbību) un iztēlojas neredzamo – notikumu, personāžu domas, vēlmes un ieceres, iespējamo notikuma attīstību utt. Ja nepieciešams, skolotājs piedāvā jautājumus un atslēgvārdus stāstījuma strukturēšanai, piemēram: Kas tas ir? Kā viņu sauc? Ko viņš dara? Ko viņš vēlas? Ko viņš redz?
Radošais stāstījums
Bērns novieto blakus divas kartītes, iztēlojas un saviem vārdiem apraksta situāciju, kuru ir iztēlojies. Skolotājs rosina bērna
domāšanu un iztēli, jautājot: Kas te notiek? Ko tēli dara (domā, vēlas, saka)? Pēc tam skolotājs piedāvā samainīt kartītes, lai veidotos cits stāsts, piemēram, “Kā ceļotāji satika krupīti”, “Krupis ēd odus”, “Vai ceļotāji nebaidās no odiem?” u. c.
