Vārda kartītes izgatavošana

 Bērns kopā ar skolotāju izgatavo sava vārda kartīti – saliek vārdu no atsevišķiem burtiem vai burtu detaļām, raksta, zīmē, izkrāso vārdu u. c. Gatavo kartīti novieto uz lielas kartona pamatnes pie sienas, pie sava skapīša vai galda, piesprauž pie apģērba iepazīšanās rotaļas laikā vai kādā pasākumā. 

Burta atpazīšana vārdā 

Skolotājs sagatavo tāfeli (vai papīra lapu), uz kuras stabiņā uzrakstīts kāds burts. Izrunā vai aicina bērnus nosaukt vārdus, kuros ir šis burts, un pieraksta pārējos vārda burtus. Kopīgi secina, vai burts ir vārda sākumā, vidū vai beigās (sk. 5. att.)


Vārdu siena 

Bērns no poligrāfijas materiāliem izgriež atsevišķus vārdus vai saliek tos no atsevišķiem burtiem (var izmantot burtu kartītes vai no žurnāla izgrieztus burtus) uz “vārdu sienas”. Grupē vārdus atbilstoši situācijai (dienas vai nedēļas tematam, notikumam) vai kādam nosacījumam, piemēram, vienuviet liek vārdus, kuri sākas ar vienu un to pašu burtu. Variants. Skolotājs saliek vārdus, kuri pieskaņoti tematam. Bērns tos lasa, iesaistās darbībās un dienas gaitā papildina “vārdu sienu” ar jauniem vārdiem vai ilustrācijām. 

Priekšmetu kaste 

Bērns ņem pa vienam priekšmetam no kastes un piemeklē kartīti ar atbilstošo vārdu. Kastē iepriekš ievietoti dažādi, bērnam pazīstami objekti (lampa, kastanis, zīmulis u. c.). Uzsākot lasīt, bērnam ir vieglāk, ja vārdu saista ar atbilstošu attēlu vai priekšmetu. Tas palīdz vieglāk saprast izlasīto, jo abstraktā domāšana šajā vecumā vēl tikai attīstās. Priekšmetus kastē vēlams ik pa laikam mainīt, lai bērns varētu atkārtoti darboties. 

Variants. Skolotājs piedāvā spēlei dažādus bērnam pazīstamus objektus vai attēlus ar dažādiem objektiem, kuru nosaukumā ir divskanis (aita, spainis, poga, puika u. c.).



Pēdējās izmaiņas: piektdiena, 2021. gada 9. jūlijs, 13:36