Idejas bērna darbībai
Situatīva lasīšana
Ikdienas situācijās lasa dažādus uzrakstus, norādes, tekstu informācijas avotos (biļete, sēklu paciņa, recepte, plakāts, pieturvietas nosaukums, pārtikas iepakojums u. c.). Kopīgi spriež par izlasītā nozīmi un atbilstoši rīkojas.
Patstāvīga lasīšana
Skolotājs piedāvā bērnam dažādas grāmatas. Bērns atbilstoši savām interesēm izvēlas vienu grāmatu, šķirsta to un patstāvīgi
lasa. Pēc lasīšanas kopā ar skolotāju pārrunā grāmatas saturu un gūto mācīšanās pieredzi.

Spēle “Izlasi un izdari!”
Bērns izlozē kartīti ar darbības vārdu (sk. 1. att.). Izlasa, kas tajā rakstīts, un ar kustībām un mīmiku demonstrē pārējiem nosaukto darbību. Pārējie min, kas kartītē bija rakstīts.
Spēle “Izlasi un atrodi!”
Bērns izlozē kartīti ar priekšmeta nosaukumu (sk. 2. att.). Izlasa, kas tajā rakstīts, un novieto kartīti blakus atbilstošajam
priekšmetam.
