Manas burtu kartītes

Skolotājs iepazīstina bērnu ar jaunā burta rakstību. Demonstrē burtu, nosauc tā elementus, pārvelk tā formu un piedāvā to izdarīt arī bērnam. Rosina bērnu nosaukt jauno burtu, raksturot tā formu un pastāstīt, kādā secībā tas būtu rakstāms. Bērns uz lapas raksta burtu pēc skolotāja parauga. Izgriež lapas fragmentu ar uzrakstīto burtu un uzlīmē to uz kartona pamatnes, izveidojot burta kartīti. 

Skolotājs rosina pēc iespējas daudzveidīgas darbības ar uzrakstīto burtu kartītēm, piemēram, pacelt burta kartīti, parādīt burtu, norādīt uz to, iedot burta kartīti, novietot to norādītajā vietā. Bērns iesaistās darbībās, koncentrējot uzmanību uz jauno burtu. Ja bērns, izvēloties burtu, kļūdās, piemēram, burta a vietā parādot m, skolotājs komentē: Redzu, ka tu man esi iedevis m, bet vai tu varētu man iedot burtu a? 

Darbošanās ar “faktūru burtiem” 

Skolotājs novieto uz darba virsmas trīs “faktūru burtus”, iespējami atšķirīgus pēc formas un skaņas, piemēram, burtus m, a un t. Nosauc burtu un demonstrē, kā ar pirkstiem pārvilkt burta formu rakstīšanas virzienā. 

Bērns ar vadošās rokas pirkstiem vairākkārt pārvelk burta formu, neapzināti saglabājot šo kustību muskuļu atmiņā. Tad atkārto kustību, ar zīmuli rakstot burtu uz papīra vai citas virsmas. Refleksijā saviem vārdiem stāsta par rokas kustību virzienu, secību un burta formu.


Pēdējās izmaiņas: piektdiena, 2021. gada 9. jūlijs, 14:41