Idejas bērna darbībai
Ezis un sēne
Baiba Brice
Eža atradums
Čāpo ezītis pa taku – čap, čap, čap, čap. Pie “čap...” ritmā pa grīdu piesit kļavu lapas
Atrod košu kļavas lapu – čap, čap, čap, čap.
Košo lapu plecā liek – čap, čap...
Ežuks naski tālāk iet – čap...
Ežuks atrod lielu sēni – čap... Palēnina ritmu
Sēnei apkārt soļo lēni – čap...
Ežuks atrod beciņu – čap... Palēnina ritmu
Apkārt apskrien teciņus – čap...
“Sēnīti šo paņemšu – čap...
Vāverītei nesīšu!” – čap..
Lietus rotaļa
Jānis Baltvilks
Dziesmiņa par lietus krišanu
Lietus
krīt
un krīt,
un krīt.
Lietus
krīt
un krīt,
bez mitas.
Lietus
krīt
un krīt,
bez mitas.
Lietus
krīt
un nesa-,
sitas.
Piks! Peks! Puks! Poks! Paks!Bērni stāv aplī un tur rokās lielu, zilu auduma mākoni. Šūpojot to, runā dzejoli. Dzejolis tiek runāts gan ātrā, gan lēnā tempā,
aktivizējot skaņas p izrunu
Bērni darbojas divās grupās, katra no tām izveido apli. Pirmās grupas bērni kopā ar skolotāju klusi un ritmiski runā: čap, čap, čibu-čibu, čap!, ar plaukstām ritmā piesitot pie ceļiem. Pēc tam paceļ rokas virs galvas un šūpo tās kā vējš kokus, runājot: š-š-š... š-š-š... pūššš, pūššš... š-š-š-š. Atkārto divas reizes.
Otrās grupas bērni runā: Rudens klāt, rudens klāt – dzeltens, oranžs, ruds un sārts. Atkārto divas reizes. Grupas mainās vietām
un atkārto runas vingrinājumu. (Pēc B. Brices)
Rūķa rati
Rotaļa ritma izjūtas, runas un kustību koordinācijas attīstīšanai. (Pēc B. Brices)
Knipu, knapu, ripu, rapu Izpilda kamola tīšanas kustības
Skrien pa ceļu rūķa rati. Sitot knipjus ar abu roku pirkstiem, klusi dipina kājas runas ritmā.
Rūķu saime ratos sēž,
Rūķiem bārdā svilpo vējš Runas ritmā dipinot apgriežas ap savu asi