Locījums. Kartīte 

Bērns mācās līdzeni pārlocīt papīra lapu, lai izgatavotu kartīti. Locījumu izpilda rūpīgi, pacietīgi, tīri. Skolotājs demonstrē locīšanas secību – novieto papīru uz līdzenas virsmas, pārliec, saliek kopā stūrus, pēc tam ar vienu roku piespiež stūrus un ar otru tos nogludina: vispirms viegli, tad – piespiežot spēcīgāk. 

Locījums. Vēdeklītis 

 Bērns no krāsaina papīra loka vēdeklīti. Vēdekļa lielumu un locījumu skaitu var variēt atbilstoši bērna spējām. Gatavos izstrādājumus izmanto dažādu stilizētu tēlu radīšanai – veido tauriņus, putniņu spārnus vai asti, zivtiņas u. c. un ar tiem dekorē telpu. 

1. kolāža 

Skolotājs piedāvā noteiktas krāsas pamatni un papīru. Bērns izplēš vienu vai vairākus nelielus gadalaikam atbilstošus siluetus. Pēc tam katrs bērns tos pielīmē pie vienas lielas krāsainas pamatnes, kopīgi radot izvērstu kompozīciju.

 2. kolāža 

Vispirms bērns no dažādiem materiāliem izgriež ģeometriskas formas siluetus, pēc tam tos burza, loka, sadursta, bet kādu atstāj gludu. Fakturētos siluetus kārto uz krāsainas lapas un pielīmē, veidojot stāstošu kompozīciju: pilsēta, dārzs, vilciens u. tml.

Pēdējās izmaiņas: trešdiena, 2021. gada 2. jūnijs, 12:13