Idejas bērna darbībai 2. posms
Ēkas, torņa, tilta, ceļa būvēšana
Bērns izlemj, kādu būvi radīs (iedvesmai var pētīt attēlus, shēmas, piemērus tuvākajā apkārtnē), izvēlas materiālus konstruēšanai: koka klučus, dēlīšus, kartona gabaliņus vai konstruktoru. Eksperimentē ar detaļām, tās savietojot un savienojot.
Patstāvīgi būvē iecerēto būvi – konstrukciju. Iekļauj šo konstrukciju rotaļas sižetā.

Mana mājiņa
Bērns no dabas un sadzīves materiāliem rada lielizmēra konstrukciju. Konstrukcijas pamatu ir ērti būvēt no krēsliem, galda,
veļas gludināmā dēļa, liela izmēra iepakojuma kastes u. tml. Kā papildmateriālu var izmantot audumus, segas, kartona loksnes, lentes un sastiprināt tās ar veļas knaģiem vai sasiet ar aukliņām.

Dzīvnieka figūra
Katrs bērns izvēlas tekstilmateriālus konstruēšanai (spilventiņi, matu gumijas un aukliņas). Bērni darbojas pāros, izsaka
priekšlikumus un konstruē dzīvnieka tēlu pēc iztēles, apsienot vai apliekot ar gumiju vai auklām spilventiņu (viens pietur,
otrs sien). Stāsta un ar kustībām demonstrē pārējiem, vai izveidotais dzīvnieks spētu kustēties, dejot un lēkāt un kā viņš to
darītu – smagi vai viegli, ātri vai lēni.
