Idejas bērna darbībai
Zīmēšana un griešana
Bērns ar brīvu roku uz plāna kartona zīmē dažādus siluetus. Ja uzdevumā paredzēts veidot precīzas formas, izmanto lineālu. Izgriež formas precīzi pa līniju. Tās var izmantot gan kā šablonus, gan kā elementus aplikatīvā darbā.
Šūšana
Skolotājs demonstrē un bērni izmēģina griezt audumu, turēt adatu tā, lai šujot adata nedurtos pirkstos, izmantot uzpirksteni un adatu spilventiņu. Bērns nogriež piemērota garuma diegu, iever to adatā, uzsien mezglu. Šujot bērns kontrolē adatas satvērienu, diega nostiepumu un šūšanas virzienu. Skolotājs vēro bērna darbību, komentē, atbalsta un, ja nepieciešams, palīdz.
Filcēšana
Bērns uzvelk darba apģērbu: apsien ūdensnecaurlaidīgu priekšautu un uzvelk uzročus. Sakārto darba vietu – uzklāj uz galda ūdensnecaurlaidīgu galdautu un uzliek bļodiņu vai spainīti. Uz iepriekš uzzīmētā zīmējuma (pasaku tēla vai cita objekta silueta) horizontāli vai vertikāli sāk klāt vilnas šķiedru. Pēc tam atšķirīgā virzienā, piemērojot šķiedras krāsu iecerei (tēla raksturam), pāri klāj citu vilnas šķiedru. Uz galda uzklāj burbuļplēvi, uzliek sagatavoto vilnas šķiedru kārtojumu, uzlej uz tā siltu ziepjūdeni, pārliek pāri burbuļplēvi ar burbuļiem uz leju un sāk velt. Kad vilna izžuvusi (pēc nedēļas), papildina filcēto tēlu, to griežot un/vai izšujot. Ievēro drošību – raugās, lai ūdens nebūtu pārāk karsts, lai ziepjūdens neiešļakstītos acīs.
Zīmuļa satvēriens rakstīšanai
Aiz gala brīvi kā zvaniņu satver zīmuli trijos pirkstos un viegli pašūpo. Pēc tam atbalsta zīmuļa galu pret galdu un slīdina
pirkstus virzienā uz leju līdz tie sasnieguši grafītu. Tad sasprindzina pirkstus, rezultātā ir izveidojies rakstīšanai atbilstošs satvēriens. Vingrinājumu var atkārtot katru reizi, kad satvēriens ir mainījies.
