Idejas bērna darbībai
Asie darbarīki
Skolotājs demonstrē, kā noteikt darbarīku asās šķautnes, kā tos novietot un lietot, lai nesavainotos. Bērns nosaka, kura ir naža asmens vai šķēru asā maliņa; izmēģina dažādus griešanas un caurumu duršanas paņēmienus; ievēro noteikumus – ar asiem priekšmetiem strādā, tikai sēžot pie galda, nevērš tos pret sevi, ar nazi vai īlenu darbojas tikai uz dēlīša, griežot stingri pietur materiālu, griežot ar nazi vai šķērēm, pievērš uzmanību pirkstu novietojumam. Darbu beidzot, darbarīkus novieto uz galda, adatas iesprauž spilventiņā. Instrumentus no darba vietas aiznes skolotājs.
Tīšana
Skolotājs piedāvā bērnam vairākus dažādu formu šablonus. Bērns ar šķērēm iegriež nelielus robiņus pa šablona kontūru,
pēc tam dažādos virzienos tin dziju tā, lai pavediens ieķertos robiņā un nenoslīdētu. Atbilstoši gadalaikam ar citiem bērniem
izveido kopīgu kompozīciju.

Konstruēšana
Skolotājs, izmantojot plastilīnu, uz pamatnes vertikāli nostiprina sausa koka zariņu. Savienojot, līmējot, tinot, sienot dabas
materiālus, dziju, lentes u. c., bērns kopā ar skolotāju konstruē cilvēka figūrai līdzīgu tēlu. Mācās lietot instrumentus. Kad tēls
ir radīts, skolotājs aicina attēlot, kā šis tēls varētu kustēties, un rosina ar to izspēlēt dažādas situācijas.

Zīmuļa satvēriens
Bērns eksperimentē ar zīmuļa satvērienu un vēro, kādas līnijas rodas, ja dažādos veidos tur zīmuli, maina zīmuļa kustības
virzienu un piespiedienu. Skolotājs komentē bērna darbību, raksturojot katram satvērienam atbilstošu kustību, un pievērš
uzmanību, kādas līnijas radušās, piemēram, spēcīgas, vieglas, virzienā no augšas uz leju vai no lejas uz augšu, taisnas, liektas,
īsas, garas utt. Kopīgi secina, kurš satvēriens ir piemērots, lai vilktu garas, taisnas līnijas, lai aizpildītu laukumu, lai zīmētu riņķi
un precīzas detaļas, lai veidotu vienmērīgu rakstu.
