Idejas bērna darbībai
Materiālu glabāšana
Pirms nodarbības bērns patstāvīgi piekļūst pie dažādiem materiāliem, atverot un aizverot daudzveidīgas kastītes, burciņas u. c., un pēc nodarbības sakārto darba vietu.
Tīšana
Skolotājs piedāvā bērnam izteiksmīgus dabas materiālus un stiepli vai dziju. Demonstrē, kā tīt. Bērns vienmērīgi tin stieplīti vai dziju, lai tā būtu aptīta, piemēram, ap čiekuru, un radītu izgreznotas eglītes tēlu.
Variants. Tin dziju vai stipelīti, piemēram, ap kociņu.
Variants. Ar dziju notin saburzītu audumu tā, lai veidotos bumba.
Spraušana
Skolotājs vertikāli koka dēlītī vai plastilīna klucītī nostiprina stingru stiepli. Bērns sprauž uz stieples rudens lapas, veidojot kociņu.

Vēršana
Skolotājs sagatavo kartona pamatni vai kādas figūras šablonu un izdur tajā caurumiņus. Bērns ver aukliņas caurumiņos,
veidojot attēlu. Darbība notiek pēc t.s. pamatdūriena principa – virzienā no augšas uz leju un atpakaļ. Ievērojot drošības
noteikumus, bērns pats var ar īlenu izdurt caurumiņus.

Dabas materiālu kārtojumi
Bērns pastaigas laikā salasa zīles, kastaņus un citus dabas materiālus. Bērns kārto tos, veidojot kāda priekšmeta vai dzīvas būtnes siluetu.
Variants. Bērns kārto dabas materiālus aplī, sākot no centra. Darbu veic bez skolotāja šablona.

Zīmēšana
Bērns, zīmējot ar zīmuli vai krītiņu, izmēģina dažādus satvērienus. Skolotājs procesu organizē rotaļīgi un viegli kā spēli, rosinot
bērnu dažādos veidos satvert zīmuli vai krītiņu un švīkāt. Lai zīmējumam piešķirtu māksliniecisku izteiksmīgumu, var zīmēt uz
krāsaina papīra vai ar baltu zīmuli uz melna vai tumša papīra.