Materiālu glabāšana 

Pirms nodarbības bērns patstāvīgi piekļūst pie dažādiem materiāliem, atverot un aizverot daudzveidīgas kastītes, burciņas u. c., un pēc nodarbības sakārto darba vietu. 

Tīšana 

Skolotājs piedāvā bērnam izteiksmīgus dabas materiālus un stiepli vai dziju. Demonstrē, kā tīt. Bērns vienmērīgi tin stieplīti vai dziju, lai tā būtu aptīta, piemēram, ap čiekuru, un radītu izgreznotas eglītes tēlu. 

Variants. Tin dziju vai stipelīti, piemēram, ap kociņu. 

Variants. Ar dziju notin saburzītu audumu tā, lai veidotos bumba. 

Spraušana 

Skolotājs vertikāli koka dēlītī vai plastilīna klucītī nostiprina stingru stiepli. Bērns sprauž uz stieples rudens lapas, veidojot kociņu.


Vēršana 

Skolotājs sagatavo kartona pamatni vai kādas figūras šablonu un izdur tajā caurumiņus. Bērns ver aukliņas caurumiņos, veidojot attēlu. Darbība notiek pēc t.s. pamatdūriena principa – virzienā no augšas uz leju un atpakaļ. Ievērojot drošības noteikumus, bērns pats var ar īlenu izdurt caurumiņus.



Dabas materiālu kārtojumi 

 Bērns pastaigas laikā salasa zīles, kastaņus un citus dabas materiālus. Bērns kārto tos, veidojot kāda priekšmeta vai dzīvas būtnes siluetu. 

Variants. Bērns kārto dabas materiālus aplī, sākot no centra. Darbu veic bez skolotāja šablona.


Zīmēšana 

Bērns, zīmējot ar zīmuli vai krītiņu, izmēģina dažādus satvērienus. Skolotājs procesu organizē rotaļīgi un viegli kā spēli, rosinot bērnu dažādos veidos satvert zīmuli vai krītiņu un švīkāt. Lai zīmējumam piešķirtu māksliniecisku izteiksmīgumu, var zīmēt uz krāsaina papīra vai ar baltu zīmuli uz melna vai tumša papīra.


Last modified: Friday, 9 July 2021, 12:41 PM