Valodas
Résumé de section
-
Valodu mācību jomā pirmsskolas izglītības nobeigumā
• valodā, kurā tiek īstenota izglītības programma, bērns skaidro, kāpēc cilvēki sazinoties lieto valodu, klausās tekstu, nosauc tajā darbojošās personas, atstāsta notikumus, izdomā teksta turpinājumu, jautā par neskaidro un atbild uz konkrētu jautājumu, saprotami un secīgi stāsta par redzēto, dzirdēto, piedzīvoto, piedalās sarunā, nepārtrauc runātāju, runā lieto dažādas runas intonācijas, atšķir un nosauc skaņas, skaņu apzīmē ar atbilstošu burtu, lasa vārdus un saprot izlasīto, raksta rakstītos burtus;
• bērns, kurš apguvis mazākumtautību pirmsskolas izglītības programmu, latviešu valodā atbild uz jautājumiem par redzēto un dzirdēto, jautā, lai iegūtu informāciju, izsaka savas vajadzības, iesaistās sarunā par tematiem, kuri saistīti ar ikdienu un mācību procesu; mācās pareizi izrunāt skaņas, pazīst iespiestos burtus, lasa īsus ikdienas situācijās un mācību procesā biežāk lietojamus vārdus. Valodu mācību jomā plānotie bērnam sasniedzamie rezultāti ir sagrupēti trīs satura vienībās, kas saistītas ar atbilstošām lielajām idejām standartā.
Saistībā ar jautājumiem, neskaidrībām un iespējamām neprecizitātēm e-kursa materiālos lūdzam rakstīt uz e-pastu info@skolo.lv, pievienojot saiti uz konkrēto materiālu vai aktivitāti.
-
Sasniedzamais rezultāts: skaidro, kāpēc cilvēki sazinoties lieto valodu. Jautā par neskaidro un atbild uz konkrētu jautājumu. Piedalās sarunā, nepārtrauc runātāju. Runā lieto dažādas runas intonācijas.
-
- Kas ir maisiņā?
- Ko tu sadzirdēji?
- Kas ir maisiņā?
-
- Ko jūt nezināmais runātājs?
- Fantazēšana
- Ko jūt nezināmais runātājs?
-
- Spēle “Kas notika?”
- Spēle “Kas notika?”
-
Sasniedzamais rezultāts: (valsts valodā mazākumtautību izglītības programmās): Latviešu valodā atbild uz jautājumiem par redzēto un dzirdēto; jautā, lai iegūtu informāciju.
-
- Spēle “Meža dzīvnieki”
-
- Jautājumi un atbildes
- Jautājumi un atbildes
-
Sasniedzamais rezultāts: (valsts valodā mazākumtautību izglītības programmās): Latviešu valodā izsaka savas vajadzības, iesaistās sarunā par tematiem, kuri saistīti ar ikdienu un mācību procesu
-
- Sarunas ikdienā
- Rotaļas
-
- Attēlu loto
- Krāsu loto
-
- Rotaļa “Balodītis”
-
Sasniedzamais rezultāts: klausās tekstu, nosauc tajā darbojošās personas, atstāsta notikumus, izdomā teksta turpinājumu; saprotami un secīgi stāsta par redzēto, dzirdēto, piedzīvoto
-
- Lomu spēles
-
- Stāstījums par attēlu
- Radošais stāstījums
-
- Teksta sacerēšana
- Radi idejas! Savieno!
- Spēle “Jautrie teikumi”
- Teksta sacerēšana
-
Sasniedzamais rezultāts: atšķir un nosauc skaņas
-
- Spēle “Krausim kuģus!”
- Skaitāmpanti un raitas runas vingrinājumi
- Spēle “Krausim kuģus!”
-
- Spēle “Klusie telefoni”
-
Sasniedzamais rezultāts: Skaņu apzīmē ar atbilstošu burtu.
-
- Kliņģeri
- Alfabēta dziesmas
- Burtu formas apkārtējā vidē
- Kliņģeri
-
- Vārdu siena
- Vārda salikšana no burtiem
- Vārdu siena
-
Sasniedzamais rezultāts: lasa vārdus un saprot izlasīto.
-
- Vārda kartītes izgatavošana
- Burta atpazīšana vārdā
- Vārdu siena
- Priekšmetu kaste
- Vārda kartītes izgatavošana
-
- Situatīva lasīšana
- Patstāvīga lasīšana
- Spēle “Izlasi un izdari!”
- Spēle “Izlasi un atrodi!”
-
Sasniedzamais rezultāts: raksta rakstītos burtus.
-
- Burtu trafareti
-
- Manas burtu kartītes
- Darbošanās ar “faktūru burtiem”
- Manas burtu kartītes
-
Sasniedzamais rezultāts (valsts valodā mazākumtautību izglītības programmās): Latviešu valodā mācās pareizi izrunāt skaņas.
-
- Vingrinājumi diferencētas ieelpas un izelpas attīstībai
- Mākonis
- Vingrinājumi diferencētas ieelpas un izelpas attīstībai
-
- Ezis un sēne
- Lietus rotaļa
- Rudens klāt!
- Rūķa rati
- Ezis un sēne
-
Sasniedzamais rezultāts (valsts valodā mazākumtautību izglītības programmās): Pazīst iespiestos burtus, lasa īsus ikdienas situācijās un mācību procesā biežāk lietojamus vārdus.
-
- Bingo “Kuru latviešu valodas vārdu es zinu?”
- Alfabēts